Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Raka besked.

Av öiar hallberg - 2 februari 2014 15:01

Idag har jag haft ett utvecklingssamtal med läkare från lungkliniken, reumatologen och chefsläkaren här på IVA. Slutsatsen är att utan nya lungor kommer jag inte hem igen. Lunginflammationen är under kontroll men fibrosen sprider sig som ogräs. Jag har dubblat kortisondosen mot vad jag startade med en gång och mer kan dom sätta in. Utredningen ang. transplantation ska forceras så mycket det går och får förhoppningsvis göra en kranskärl-röntgen för att få en status på hjärtat och övriga involverade organ och system. Jag är väldigt trött och efter att jag var på toaletten igår så tog det 90 minuter att få tillbaka syresättningen. Känslan av panik när luften inte finns är fruktansvärd, det blir ingen höghöjdsträning denna säsong, man vill bara stänga av och försvinna in i någon slags töcken. De som jobbar här är helt otroliga och bryr sig verkligen om jag ska ha det så bra som möjligt.

Nu ska jag in i masken en timma och ladda upp alveolerna, de som fortfarande fungerar, så blir det lite mat sen.

/Öiar    

 
 
Ingen bild

tiina

8 februari 2014 23:21

Läser och tänker på dig öiar! Tänker att det mest självklara kan bli så förtvivlat svårt, att kunna andas. Vi bor i rätt världsdel iaf, här finns resurser och teknik och det är nästintill gratis. Ta hand om dig en dag i sänder. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av öiar hallberg - 5 mars 2014 22:00

I natt var han här igen och viftade md sin jävla lie. Tre gånger kom han, 02.30, 04.00 och 06.00. Sista gången var jag nere på 58 i ss, (syresättning) och det kom läkare och sköterskor från alla håll. Framåt 07.00 började värdet att stabilisera vid 8...

Av öiar hallberg - 2 mars 2014 23:42

Jag måste erkänna att jag var en aning betänksam inför kranskärlsröntgen. Jag gjorde ju samma sak när jag hade min hjärtinfarkt och då var det, som jag mins det, ganska besvärligt. Jag bävade också för att syresättningen inte skulle räcka till och de...

Av öiar hallberg - 23 februari 2014 17:59

Vecka 8 har gått i framåtskridandets tecken. Jag gjorde ett belastningsprov på njurarna (det stora njurtestet) och det utföll till allas belåtenhet. Svaret är inte så mycket att hetsa upp sig över utan det är ett referensvärde som man jämför med unde...

Av öiar hallberg - 16 februari 2014 19:30

Vecka sju kom och vecka 7 gick. Jag har bara haft två dippar under 80 % denna vecka och det tyder på att det är stabilare. Rutinerna har övergått från övervakning/behandling till utredning/väntan/förvaring. Jag har fått hjälp av en sjukgymnast att ge...

Av öiar hallberg - 9 februari 2014 19:33


Onsdagen den 5 februari kl. 15.45 beslutade vårdlaget på IVA att jag var stabil. Jag var stabiliserad. Ingen HLR hade varit nödvändig på flera dagar och därmed var det inte kostnadseffektivt att ha mig på en avdelning som IVA. Jag är också inskolad p...

Presentation


Åhjåj, vad sjuk jag är.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ev. Synpunkter.


Ovido - Quiz & Flashcards